Globaali juomayhtiö lähti yhteistyöhön X-Rite Pantonen kanssa värinhallinnan ja painolaadun kehittämiseksi

HAASTE

Suurille yrityksille, kuten esimerkin juomayhtiölle, brändivärien hallinta lukuisilla pakkausmateriaaleilla eri markkina-alueilla on valtava haaste. Globaali juomayhtiö etsi hyvää tapaa hallita brändivärejään ja painatuksen laatua laajasta yhteistyökumppaniverkostosta ja pakkausmateriaalien kirjosta huolimatta. Palvelun tuli toimia globaalisti riippumatta siitä, milloin tai millä painomenetelmillä pakkaukset painetaan.

RATKAISU

Juomayhtiö päätyi X-Rite Pantonen ColorCert pilvipalveluun laadunvalvonnan työkaluna. ColorCert -pilvipalvelun avulla juomayhtiö hallitsee keskitetysti toimittajien painolaatua ympäri maailmaa. Samalla brändi muutti painatukset moniväripainatuksiksi painolaadun vakioimiseksi ja kustannusten vähentämiseksi.

TULOKSET

Kaikki brändille pakkausmateriaaleja toimittavat painotalot käyttävät ColorCert Pressroom -mittausohjelmaa, josta tulokset siirtyvät automaattisesti ColorCert Scorecard raportointi ohjelmaan. Brändi näkee reaaliajassa, miten painot suoriutuvat. ColorCertin ja moniväripainatuksen yhdistelmä on johtanut dramaattiseen hyväksymisaikojen pienemiseen, parhaimmillaan useista tunneista pariin kymmeneen minuuttiin. Toiminta on tehokasta, koska brändi kommunikoi värit sähköisesti toleransseineen ja paino todentaa mittaamalla yksiselitteisen vaatimuksen toteutumisen.

Flexolahti on X-Rite Pantonen pohjoismainen partneri pakkausten värinhallinnan kehittämisessä. Lisätietoja eero.seppala@flexolahti.fi.

Lataa Case X-Riten nettisivuilta (ENG)

https://www.xrite.com/learning/case-studies/beverage-company-improves-print-color

Share: